Träning och recept

God eftermiddag på er!

Efter kursintroduktionen i externredovisningen - som dessutom endast varade i en timma - tog jag och Simon en promenad med Ebba och passade även på att handla på vägen. Imorgon ska vi nämligen testa ett nytt recept jag hittade inne på coop.se. Tortelloni med avokado och räkor. Jag skriver receptet lite längre ner i inlägget ifall ni också skulle bli sugna.

Om en stund skall jag och Sofia bege oss till friskis&svettis för ett danspass. Egentligen skulle det vara aerobic men vår aerobictränare är på skidsemester så en annan tjej hoppar in med ett danspass istället. Jag är väl inte direkt så förtjust i dans då jag har för dåligt tålamod till att lära mig, och min taktkänsla är lika med noll. Ja det är faktiskt sant! Men jag ska ge det en chans ikväll, och vem vet, hon kanske får igång dansen inom mig, om det nu finns något där. Jag föredrar iallafall aerobic, men jag får så snällt hålla mig till nästa tisdag :)


Tortelloni med avokado och räkor, 4 portioner

Ingredienser:
500 g färsk tortelloni, fylld med örter eller pesto (jag kommer använda tagliateller och hoppas att det går lika bra)
2 msk olivolja 
1 hackad purjolök
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1,5 dl vitt vin
2 dl hackad dill
2 tunt skivade avokado
300 g skalade räkor
1 dl riven parmesanost

Gör så här:
Koka tortellonin enligt anvisningen på förpackningen, medan du förbereder de andra ingredienserna. Värm upp en stekpanna med olja och låt purjolöken mjukna på ganska låg värme, utan att den tar färg.

Salta, peppra och tillsätt vinet. Vänd ihop avrunnen tortelloni, purjolök, dill, avokado, räkor och parmesan. Servera genast.

Lycka till!
                                             Bilden lånade jag från hemsidan                                                 


Kommentarer
Postat av: Maria

Mums, de där måtse jag testa! Låter supergott! Gu så duktig du är som tränar och står i. Man blir så inspirerad och glad då man läser din blogg :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback