Stor uppdatering

Ja nu var det läängesedan jag var här och skrev. Jag har inte skrivit av den enkla anledningen att jag varit hemma i Ödeborg under tiden och där har jag inget bloggsug. Men sent igår kom jag, Simon och Ebba tillbaka till Trollhättan igen, då pluggandet startar igen. Ska bli jättekul att få plugga igen!

Under min vistelse i Ödeborg har jag heller inte tagit några kort tyvärr så jag hoppas ni orkar läsa istället. Jag och Ebba åkte till Ödeborg onsdag 22 december, och den onsdagen jobbade jag även kväll på härliga konsum. Jag trivs så himla bra där. Både personalen och kunderna är så härliga! Jobbade även på torsdagen (kl 10-19) och var sedan ledig över jul. Jättehärligt! Julafton firades hemma i Ödeborg med familjen, mormor, morbror Micke och syrrans pojkvän simon. Jättetrevlig jul var det med de närmsta! I julklapp fick jag en mascara, örhängen, nagellack, geishachkolad och pengar, då jag berättade att jag ville köpa en ny laptop :) Juldagen blev lugn och på annandagen åkte jag, jessica och hennes pojkvän Simon till Torp för att mellandagshandla. Mamma, pappa och Rickrd kom och mötte upp oss senare efterson mamma jobbade den dagen. Hittade två enkla linnen på rean, annars igenting. Köpte en stickad tröja på H&M och en klänning/tunika på ginatricot utöver de två linnena. En mycket trevlig dag!

Sedan blev det måndag 27 dec och det var dags att börja jobba igen :) Jobbade månd-fred i butiken, och på onsdagen kom dessutom min pojkvän Simon till Ödeborg efter att ha spenderat julen i Edsbyn, Jätteroligt! Jag och mamma jobbade samma tid på fredag, nyårsafton (07.30-16.12) och åkte sedan direkt hem och gjorde oss iordning för ett nyårsfirande. Mammas vännina Annika och hennes sambo Danne kom till Dalsland och firade med oss och ja nyår blev väldigt lyckad! God mat, trevligt sällskap - precis så en nyår skall vara! Var ledig både lördag och söndag och helgen bestod av långpromenad, god mat, och trevligt sällskap. Annika och danne stannade hela helgen.

Det blev måndag igen och då var det dags för inventering på konsum. Vi alla började kl 06 på morgonen och jag fick hand om kassan. Räkna däromkring och sedan öppna för att ta kassan när vi öppnade butiken kl 8. Jätteroligt! Det roligaste att räkna var nog alla plastpåsar, en för en :) Jobbade månd-torsd den veckan och igår (fredag) åkte jag och Simon till Mydog på Svenska mässan i Göteborg. Mamma skulle varit med men stackaren åkte på både halsfluss och feber i torsdags... Hon hade t.o.m. tagit semester för att åka dit. Optimal otur! Jag och Simon åkte iallafall och det är som alltid lika trevligt att vara där. Vi kikade på de olika raserna som ställdes ut, kikade på agility och köpte godis till Ebba och hundarna hemma i Ödeborg (Gucci och trinny). Vid den tibetanska spanielringen såg vi Karl-Petter (känd från bonde söker fru och Let´s Dance) med sin flickvän som ställde ut sin lilla hund. Runt 13 tiden kände vi oss klara och åkte hemåt igen. Tog ett stop vid IKEA Bäckebol för att käka och sedan passade vi på att veckahandla på konsum i färgelanda. Åkte till Ödeborg och stannade där hela eftermiddagen och kvällen. Vi umgicks och tittade på Let´s Dance. Hade med andra ord en väldigt trevlig fredag! :)

Idag tog vi sovmorgon och klev inte upp förrän vid 10. Vi tog en morgonpromenad med Ebba och det regnade! ja det regnar fortfarande och tydligen hade de stängt av kollektivtrafiken i uddevalla p.g.a. halkan. Efter promenaden, en god frukost och en kopp kaffe öppnade vi min nyinköpta dator, och installerade den :) Jag älskar den redan! Det fick bli en samsung och är väldigt nöjd.

Min nya samsung. Elfenben på utsidan och svart inuti.




Nu ska vi ut i regnet och ta en promenad. Hoppas ni får en fortsatt trevlig lördag och helg!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Skitsnygg va den! hoppas du blir nöjd med den :) Kram

Postat av: Ida

Som vanligt låter det som att du har haft det hur bra som helst hemma! :)

Och va kul med en ny dator, det gjorde ju inte saken sämre att den var riktigt fin också! :)

2011-01-08 @ 23:51:40
URL: http://idamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback