vår lördagkväll

Vi håller på att laga middag, har Filip och Fredrik på TV i bakgrunden och har en väldigt trevlig lördagkväll inomhus! Det har regnat hela dagen så dagen har varit som gjord att spenderad inne. Potatisgratängen står i ugnen och gottar sig och köttet ligger och marineras lite innan det är dags att steka. Salladen (som jag längtat efter haha) står i kylen. Kl 19.30 börjar lördagsunderhållningen på TV i form av postkodmiljonären som sedan följs av fångarna på fortet.

Ja med andra ord har vi en alldeles mysig lördagkväll här i Trollhättan och Ebba sover gott på rygg i soffan :)
Mysfaktorn ligger på hög nivå! Dessutom brukar jag plugga bra när jag är på sådant här humör så jag tror det blir lite läsande också vilket inte är helt fel då tentan är om 1 vecka!


Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som en riktigt mysig lördag :-) Haha vi har ätit samma mat ikväll ser jag :-) Gott var det.



Idag då man vaknade så var det -19, faaan tänkte jag kallt igen, nu då det varit flera dagar med mildare väder. Men vid lunchtid så visade termometern -14 så då tog vi en promenad, annars så har jag inte gjort så mycket mer denna lördag, kikat på film och lagat mat. Nu blir det att diska undan, rasta Freja ( tack och lov är det bara -8 nu och så har det snöat som bara den idag) sen så ska vi ha lördagsmys i soffan med fångarna på fortet och filmen låt den rätte komma in som visas på svt kl 21:30. Har ju läst boken så då läre jag kolla in filmen.



Ha en fortsatt trevlig lördag! Och välkommen tillbaks till bloggvärlden :-) Kram.

Postat av: Ida

Åh, så himla mysigt det låter! Potatisgratäng och kött måste jag styra upp någon lördag här också, det kan ju bara inte bli fel!

Kul att du är tillbaka i Trollhätta och bloggar igen! :)

KRAM!

2011-01-08 @ 23:27:01
URL: http://idamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback