Stockholmshelgen!

Helgen i Stockholm var som sagt jättetrevlig och vi hade jätteroligt :) Vi kom dit på fredagen vid 11 och kunde genast checka in på hotellet. Sedan åt jag och Simon lunch på pizza hut för att efter lunchen orka med en eftermiddag bland affärer. Gick längs drottninggatan och inne i både PUBhuset och inne på Åhlens City. Vi tog även en sväng nere i Hötorgshallen :) Senare på eftermiddagen mötte vi upp Simons familj på hotellet de sover på (vi sov på två olika hotell ca 100m ifrån) och därefter gick vi ut och letade någonstans att äta middag. Blev asiatisk buffé, jättegott!

På lördagen var det dags att kika runt i affärer igen - NK, och sedan kring tvärgatorna runt Norrmaln och Stureplan. Vi gick även in i Sturegallerian en sväng. Jag mådde dock lite dåligt (säkerligen p.g.a. all äggula jag åt till frukost kom vi nog fram till haha...) så jag gick tillbaka till hotellet någon timma och vilade medan Simon, hans mor och bror gick och käkade lunch. Jag mötte sedan upp dem igen och vi alla tog en promenad. Kikade vart Johan jobbade osv. På kvällen hade Simons föräldrar bokat bord på en libanesisk restaurang, och det var hur roligt som helst att testa något nytt. Aldrig provat innan så det var jättespännande och gott! Vi beställde in en bricka till förrätt och sedan en bricka med huvudrätt. Efter middagen promenerade vi vidare och satte oss på en pub och tog varsin öl/vin :) Somnade sedan mätta, glada och belåtna vid 23.30 tiden.

Det blev redan söndag och jag och Simon var uppe ganska tidigt. Vi åt frukost och checkade ut redan innan 10. Tog en promenad runt Gamla stan och vid 11 kikade vi i Gallerian som låg mitt emot NK. Mitt på dan mötte vi upp Simons föräldrar och bror i stan och åt sedan lunch tillsammans. Efter det var det redan dags att bege sig hem efter en jättetrevlig helg i Stockholm! Kom hem till Trollhättan strax efter 21 på söndagkvällen.

Här kommer några bilder från Gamla stan samt helgens inköp:




Gummistövlar och tygskor från Stadium



Chinos från Zara


Gottluktande skosulor från Topshop


En dalahäst (äntligen hittade jag en!). kommer inte ihåg vad butiken hette.


Ljuslykta från Åhlens, designtorget och den sista butiken där jag köpte blomman kommer jag ej ihåg. (ursäkta röran i bakgrunden men nu äre tentaplugg för fulla muggar för både mig och Simon :))


Nu är det dags att laga middag - Potatis och purjolöksoppa, mums!


Kommentarer
Postat av: Maria

Men åh vilken mysig helg ni verkar haft i underbara Stockholm :) Längtar tills jag ska dit. Vilka fina kort du visar från mysiga gamla stan, och super snygga inköp :-) Snygga gummistövlar, jag måste också införskaffa mig ett par snygga gummistövlar.



Hoppas att erat tentaplugg går bra. Kram min goa vän!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback