Godmorgon på er!

Godmorgon på er alla!
Vilken härlig morgon/förmiddag. Det enda som fattas är Ebba. Igår åkte jag och Simon hem till min familj på eftermiddagen och hälsade på en sväng. Ebba ska vara där över helgen när vi är i Stockholm. Hon har det verkligen jätteroligt hemma med familjen och familjens två hundar, hon kan helt enkelt inte ha det bättre :) Men här i lägenheten är det tomt. Inget litet kurrande imorse om att få komma upp i sängen och mysa på morgonen och inget spanande från soffan. Tänk vad tomt det blir när de inte är här. Jag saknar henne redan som en tok! Tur vi träffas på måndag igen :)

Tänk vad vi längtar till imorgon, fasen vad roligt det ska bli med en liten minisemester i Stockholm och träffa Simons familj och fira Simons bror som fyller år på lördag! Det var i höstas jag sist träffade dem så jag längtar som en tok!

Idag gick vi upp vid 8 och jag började med att ta en härlig långdusch, och åt sedan frukost. Simon gick till skolan för en liten stund sedan och jag sitter och dricker en kopp kaffe och har nyhetsmorgon i bakgrunden. Ska snart börja plugga (tentaplugg) och vid 12 ska jag bege mig till skolan. Är eftermiddagsföreläsning. Trots att vi nästan inte får ut något av föreläsningen (lär mig mycket mer genom att läsa själv hemma, då förstår ni att vår lärare inte är nå vidare pedagogisk) så kan jag inte skippa den genom mitt samvete. Haha jag vet att det låter lite konstigt eftersom detta nu är högskolan och inte högstdaiet men jag har sådant samvete. Ikväll ska vi packa klart och 06.34 imorgon börjar vi vår tågresa mot Stockholm!

Nu ska jag föna håret, och sedan blir det dags för tentaplugg i marknadsföring. Jag vill önska er en alldeles trevlig torsdag :)

Igår tog jag en uppdaterande bild från köket i Ödeborg :) Knivblock och en "hängare" under hyllorna har kommit upp och en hel del "småsaker" har pappa pillat med som att fixa med el, lister, målning etc. Nu börjar det så smått bli klart! Jätteroligt. Mina föräldrar har verkligen gjort ett jättebra jobb som gör allting själv. Pappa är den som monterar och "bygger" medan mamma är den som kommer med smarta lösningar. Bra samarbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback