Nya kursstarter

Hej och god förmiddag på er! Jag och Ebba är hemma och myser medan Simon är i skolan och har föreläsning. Igår var det ny kursstart igen och nu är det dags att läsa fyra böcker inom avtals- och kontraktsrätt i fem veckor. Dessutom har jag sökt en extrakurs som också började i veckan och håller på över jul. Kursen heter tillämpad statistik - prediktiv modellering (tredje kursen i statistik av fyra), vilken verkar väldigt bra att läsa :) Det finns så många mer kurser jag vill hinna läsa innan sommaren men det hinner jag tyvärr inte. Redan till våren fördjupar vi oss inom ett område (jag valde redovisning) och de sista tio veckorna är det dags att skriva c-uppsats för att sedan förhoppningsvis ta ut en examen innan sommaren :) Det är otroligt vad dessa tre år har gått fort! Det ska bli spännande att sedan komma ut i livet och se vad det erbjuder :).

Idag har jag hemmastudiedag. Vi har "läxa" till imorgon, genom att ha läst två st rättsfall till föreläsningen, så nu ska jag bege mig till köksbordet för att börja läsa.

Jag vill önska er en alldeles trevlig onsdag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback