Helgen

Hej och godkväll på er :) Vi har haft en jättebra helg! I torsdagskväll åkte pappa via Trollhättan och hämtade upp mig och Ebba (bilen är fortfarande på verkstad) och vi åkte med honom hem till Dalsland. På fredagen jobbade jag 07-14 och eftermiddagen hämtade jag och Jessica upp Simon i Uddevalla (han hade skola på fredagen och kom upp till Dalsland efter den). På lördag jobbade jag en delad tur 9-13, 16-21.12. Roligt att få hoppa in och jobba ibland! På lördagkvällen kom mammas och pappas vänner Annica och Danne och Helene och Dagge hem på middag och vi alla umgicks och spelade sällskapsspel på kvällen :). Sedan blev det söndag och denna söndag hade vi sett fram emot länge! Det var nämligen dags för mig, syster Jessica, mamma, faster Madde och mammas vän Annica att ut och rida på Andalusier (stallet heter Bergahästen och ligger i Vargön). En två timmar uteritt, som var helt underbar! Vi alla tyckte det var jätteroligt och vi planerar redan in nästa ritt som vi ska göra till våren, men då blir det en ritt på islandshästar :). Det är ju så roligt! Och att dessutom rida ute i naturen. Magiskt. Underbart. Idag mår vi som vi borde efter en två timmar uteritt utan att ha ridit på flera år. Sådär gött på insidan låren och axlar.

Idag har jag varit i skolan hela dagen och haft föreläsning i skatterätt. Nu är jag trött i huvudet efter en lärorik dag med mycket ny information. Kom hem och tog en promenad med Ebba, samt handlade lite till middagen. När vi kom hem startade jag med middagen som fick bli potatismos och fiskpinnar. Nu ska jag bege mig till soffan för en tvmyskväll. Simon är fortfarande i skolan och jobbar (duktig sambo!) men han ringde nyss och sa att han var påväg hem. Ska bli skönt med en härlig lugn kväll framför tvn efter dessa intensiva dagar :)

Hoppas ni har haft en strålande helg och måndag!

Här är den fina och superhärliga häst jag fick rida igår. Ett sto på sex år med ett underbart temperament.
Jarita VII

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback