Lördagkväll

Hej och godkväll på er! Nu är vi mätta och belåtna efter kvällens middag + efterrätt. Ikväll lagade jag pastagratäng, en rätt som mamma har lagat några gånger när vi har varit hemma och hälsat på. Den är suuupergod så jag kommer att lägga upp receptet!

Nu ska vi mysa ner i soffan framför tvn, tända några ljus och ha lördagsmys här i lägenheten. Idag köpte jag ett nytt doftljus från fröken fräken (mysig butik här i stan).




Pastagratäng med kassler

4-6 portioner. Ugn 225 grader.

Ingredienser:

·         350 g Pasta.

·         2 kryddiga korvar.

·         300 g Kassler.

·         1 msk smör eller margarin.

·         1 gul lök.

·         1 röd paprika.

·         300 g fryst broccoli (Vi använder ett färskt broccolihuvud).

·         3 dl grädde.

·         4 dl crème fraiche.

·         2 msk pesto (Vi använder röd pesto).

·         2 dl riven ost.

Beredning:
Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen och låt den rinna av. Skiva korven tunt och strimla kasslern. Fräs i en stekpanna med smör. Skala och skiva löken, kärna ur och strimla paprikan. Låt lök och paprika fräsa med ett par minuter. Koka upp broccolin och låt den rinna av. Rör ner i stekpannan tillsammans med crème fraiche, grädde pesto. Blanda med pastan och häll i en form. Strö över ost och gratinera i ugnen i 15 min.

Lycka till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback