Pluggtorsdag

Hej på er denna soliga torsdag! :) Efter tre arbetsdagar + en heldag med föreläsning i skolan (måndag, tisdag, onsdag) skall jag idag börja med en intensiv hemmastudietorsdag. Det är dags att ta mig i kragen och nu börja skatterättskursen på allvar. Om två veckor är det dags för tenta och resterande dagar av denna vecka vill jag (önskar jag) hinna läsa det mesta av litteraturen samt fått skrivit en bra sammanfattning. Men emellan pluggandet vill jag också njuta av långa promenader med Simon och Ebba (för det är ju så fint ute nu!), och njuta av de mysiga kvällarna inomhus med tända ljus och bra tv/film. För en studerande är hösten bara för mysig! Pluggsuget kommer tillbaka till max. Nej, nu är det dags att sätta igång! :)

Jag hoppas att ni får en alldeles strålande torsdag!

Härlig hemmastudiedag


Ebba sover gott på soffans ryggstöd. Där är det högt upp och tryggt för en liten vakthund som Ebba vars förfäder låg på klostermurarna och vaktade munkarna i Tibet :).


Kommentarer
Postat av: Maria

Men vad söt hon är lilla Ebba gumman :) Alldeles rätt att ligga där högt upp på soffan, för då har man bra utsikt över fiender som kan komma och "bråka" me matte och husse :) Go gumman.



Här är det grått och regnigt idag, ca 10 grader. Märks att hösten är här nu. Igår var det världens blåsväder. Blir en dag inomhus, ska baka äpple/kanel muffins, läsa ut boken och laga mat som ikväll blir rotmos och korv :) Vid 18 ska jag iväg och simma, så härligt!



Det gick jättebra och jobba igår, hoppas verkligen att jag får jobba mer nu. Ringde och pratade med chefen idag med och så ska jag även ringa och tjata på resursen idag, så som man får göra varje torsdag.. suck! GE MIG MER JOBB!! Blir både arg och ledsen, känns förjävligt att man går här med utbildning som undersköterska, och så kanske dom som inte har utbildning får jobba mer.. Hur tänker dom som sitter på resursen kan man fråga sig! ARG. Haha oj, ursäkta.. här sitter jag och babblar på om detta, fick avreagera mej lite, haha!



Ihelgen ska jag inte göra nå speciellt. Fredrik har barna hemma ihelgen, så vi ses inte nå dena helg. Jag ska iväg och träna imorgon sen hem och städa, på kvällen blir det fredagsmys med tacos. Lördag ta en långpromenad, och på kvällen god mat tjälknöl och potatisgratäng och film, en myskväll för mig själv :) söndag vet jag ej.



Vad ska ni göra ihelgen då? Kram kram.

Postat av: Rebecka'

Fin & sjukt bra blogg! :) kommer LÄTT att fortsätta läsa den :)



(har skickat detta till andra bloggare med, med bara dem som jag menar det till.. så att du vet & ej tror jag sitter och skriver detta för någon annan anledning. Står för det jag tycker, hade jag ej gillat bloggen osv hade jag aldrig skickat det :))



Hoppas att du får en fortsatt bra Torsdag! :) KRAM.

2011-09-15 @ 13:34:51
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback